Stăteam eu și zăceam din cauză de răceală și mă gândeam așa, ușor nostalgic, cu editorul de blog deschis, cum era nene acum 10-15 ani. Cât de mulți bloggeri erau. Cât trafic aduceau. Promovare, întâlniri, povești și articole multe cu multe comentarii. În vremea de mult apusă pentru mine, se crease și o mică comunitate pe fostul blog.
Comunitate = comentarii la articolele de pe blog. Acum rar mai apare câte un comentariu, dar nici nu am pretenții. În schimb, tot mai există câteva bloguri care au încă o mână de oameni mai mare sau mai restrânsă activă. Marius, Arhi, Radu, Zoso îmi trec acum prin minte.
Pe vremea mea, unele bloguri erau un fel de forumuri sub altă formă, atât de mult se comenta. Mulți lăsau câte un comentariu și pentru a câștiga câte un link extern. La vremea respectivă Google punea mai mult accent pe acest tip de link. Acum nu cred. Acum cred că dacă lași un comentariu cu intenția de a crește din punct de vedere SEO, o faci doar pentru traficul direct, strict de pe click-urile date la comentariul respectiv.
Ei bine, și-mi veni mie ideea. Dacă tot vom ajunge să plătim abonament pentru orice serviciu, cum ar fi ca bloggerii care încă mai au o comunitate să și monetizeze de pe urma ei? Practic, vrei să lași un comentariu la un articol de pe blogul zoso.ro și să ai și link-ul activ către site-ul tău? Plătești. Un fel de product placement, dar sub acoperire. Căci, practic, tu îți faci reclamă lăsând comentariul respectiv cu numele linkabil. De ce să nu plătești?
Na, zic și eu. Vin cu o idee de marketing poate depășită. Depășită de vremuri, că ideea nu e rea, având în vedere că se plătește pentru orice chichiță de serviciu. Depășită doar prin simplul fapt că nu mai există comunitățile de altă dată. Nu mai există numărul mare de bloggeri. Dar poate vrea careva să-și promoveze magazinul online, site-ul de prezentare a afacerii și astfel lasă un comentariu. Astfel are și bloggerul comunitatea non-stop activă, face și un ban de pe urma activității, se promovează și cei care doresc.
Acum, în funcție de fiecare cât își apreciază munca, poate stabili abonamente pe mai multe valori. 5 euro pentru 20 de comentarii maxim pe lună. 10 euro pentru 50 de comentarii. Și tot așa.
Ce zici, bună ideea mea? 😀 Mai rentează?
Eu nu mai cred in text. Adică dacă iau punctual campaniile care vin strict pentru blog sunt egale cu 0. Suntem tot mai puțin relevanți ca bugete raportat la ce este pe video, la ce bani sunt în TikTok, în Youtube.
Nu, textul moare pentru blog, iar textul efectiv s-a împrăștiat în perioada asta pe toate platformele. Nu moare efectiv, dar nu o să fie suficient de susținut cât să fie sustenabil.
Pe video lucrurile stau un pic diferit, dar și timpul e altul alocat acolo pentru crearea de conținut. Mai degrabă, zic că inclusiv acolo se va mișca spre pasul următor: reclame de la branduri conexe. Despre asta am tot zis că scriu la un moment dat.
Yep, prezentul și viitorul este videoul. Dar eu nu sunt om de video. Sau așa cred. De aceea tot mai insist pe aici cu perioade în care scriu. Oricum, nu o fac pentru bani. Acum. 🙂
Mă gândesc să mut și eu interesul și timpul post-job pentru ceva pe video. Dar momentan e la plan de gând. 😀
Desi nu o sa dispara textul, AI-ul face praf toata zona asta si o sa fie tot mai greu sa rezisti. Monetizare activa, la noi, sub nicio forma. Pe de alta parte, pe video, observ ca lumea mai doneaza. E mai… OK, oamenii inteleg altfel munca din spate, o percep altfel.
Daca simti ca iti place, fa-o. Nu se face trecerea de pe o zi pe alta, sunt pasi de facut, teste multe. Textul nu e la fel, trebuie adaptat, trebuie sa te focusezi pe altceva decat pe structura unui articol. E diferit.
AI-ul va omorâ mult de tot. Mai ales site-urile de review-uri și recomandări. Mergi la Chat, îl întrebi de produsul X și Chat îți scoate în față tot ce ai nevoie. Dacă nu se mișcă repede, Chat va ucide și Google. Eu folosesc tot mai rar Google…
Google o sa fie un AI in timp. Acum e o perioada de tranzitie. Telefoanele vor avea AI, vezi Samsung caruia deja ii dai comenzi audio si iti cauta direct in video, iti face sumar.
https://www.youtube.com/watch?v=8mDFJko2Jw4
OK, e foarte bun pe engleza, dar si pe romana incepe sa invete. De asta nu mai cred atat de mult in text, dar nici nu il dau deoparte pentru ca sunt niste skilluri formate acolo si e placere sa tin creierul ocupat.