Din când în când îmi place să mai arunc un ochi pe câte un raport, studiu și doar pentru domeniul online eccomerce, în care activez, ci pentru orice. Suntem peste 8 miliarde pe acest pământ, totul într-o continuă schimbare (în rău) așa că e bine uneori să mai știi ce se întâmplă pe aci.
Ieri am dat de raportul Digital 2024 Global Report la Hoinaru, unul din rapoartele care se perindă an de an în mediul online. El a sintetizat câteva aspecte, eu m-am mai uitat și peste altele.
Da, și lui i se pare ciudat că rețeaua socială favorită e Instagram, dar stăm mai mult pe TikTok. Îmi aduc aminte de premiile FIFA The Best pe 2023, unde în echipa ideală, adică în primul 11, adică cei mai buni dintre cei buni pe postul lor, portar era Thibaut Courtois, iar premiul individual de cel mai bun portar l-a luat Ederson. Păi cum mă, nene, mă, cel mai bun portar nu e cel mai bun dintre portari?
Ce am reținut eu din acest mega-raport:
- Există o corelație între țările educate și perioada pierdută pe social media. Sau între populația îmbătrânită și perioada petrecută pe social media? Coreenii și japonezii stau cel mai puțin pe platformele de social media. Se încadrează și la categoria țări îmbătrânite și la cele educate.
2. Tot mai multă populație cu acces la internet. Dar încă nu îndeajuns. Dacă aș fi UE și SUA aș băga net în toată Africa și aș merge cu un speach, că uite, democrații capitaliști v-au adus internet, rușii și chinezii arme. Ce alegeți?
3. Toată lumea stă pe internet să caute informații. Și te mai miri de ce apar site-uri de știri indepedente ca ciupercile după ploaie? Știu trollii lui Putin de ce sunt activi pe această secțiune.
4. Încă se cască ochii la televizor. Daaar, Japonezii nu. Și îmbătrâniți, și educați, și fără chef de entertainment. Românii stau și pe net și pe tv, probabil în timp ce dau scroll pe TikTok se uită la Românii au talent.
5. Cel mai mult se stă pe TikTok. Deși ai crede că pe YouTube pentru că e o platformă de long-video. Dar nu, se dă scroll pe TikTok în prostie. TikTok nu a reușit să mă prindă, deși am mai avut tentative. 34 de ore dintr-o lună le petrecem pe TikTok. 28h pe Youtube și ne mai plângem că trece timpul și nu mai avem timp.
Pentru că știu și ei că e un raport cât Casa Poporului, au extras singuri principalele idei aici.
Dacă ai timp și chef, click mai jos să-l analizezi pe tot. Spor.
Pingback: Tu la ce te mai uiți la TV? – D'ale lu' Arcana