Cine-i de vină că se moare pe Drumul Morții DN2/E85?

Deci, eu pe drumul morții merg cam o dată la două luni. Uneori și mai des. Am ajuns să răspund serios la întrebarea: ce îți dorești la 34 de ani? Autostradă prin Moldova! Am mai scris despre asta, din păcate am pierdut articolul.

Pe bune! Deci, efectiv drumul București – Roman este un drum la limita morții. Și, din păcate, al morții la propriu de multe ori. În orice moment am impresia că cineva vrea să mă omoare. Involuntar, evident. Numai teribiliști, numai nebuni, numai hemiltoni și verstapăni. Dar știi care-i problema? Că și Hamilton și Verstappen mai intră în câte un parapet. Dar ei au mașini care-i salvează, pe drumul morții chiar mori. Și omori și pe alții.

Numai fleshuri. Numai depășiri la limită. Numai dezaxați care cred că dacă conduc un sicriu din tablă nu mor și nu omoară pe nimeni.

A avut din nou, iar și iar, un accident mortal. Am stat și am citit părerile experților. Un polițist spune că de vină este mașina albă pentru că iese de pe acostament pe banda de circulație fără să se asigure. Unii, prin comentarii, spun că de vină este balta de pe carosabil, care practic l-a aruncat pe cel cu mașina galbenă pe contrasens și de acolo într-o autoutilitară și de acolo la moarte. Mai sunt și cei care zic că de vină e cel cu mașina galbenă, adică șoferul mort, adică mortul pentru că conducea ca disperatul. Avea probabil undeva la 130/140 km/h într-o zonă cu maxim 90 km/h. Astfel că, cine-i vinovatul?

La 130 km/h, fără pic de frână, condus agresiv în spatele celui cu mașină neagră, singurul vinovat e tembelul care a murit. Din păcate a omorât-o și pe nevastă-sa. Nu ai voie să stai la 1 metru în curu’ celui din fața ta și să mai mergi și cu 130 minim. Deci eu pe asta mor, ok. Morti tu, bă, dar dacă ești conștient că mai ai pe cineva în mașină, că e aglomerat, stai în plm la locul tău. Condu ca un om normal, nu pune și alte vieți în pericol. Vedeți ce a mai rămas din mașina aia și veți realiza ce viteză putea avea mortul înainte să moară.

Și iată ce posta vitezomanul pe Facebook. Aha, te-ai ținut de cuvânt:

Mulți, dar extrem de mulți cer ca cei care merg pe acostament să fie amendați, că cică ei sunt adevăratul pericolul. Boss, te invit să mergi pe E85. Chiar te invit. Să vezi fleshuri, depășiri la 1 centimetru lateral de mașină că nu le faci loc. Stat în fundul mașinii la niciun metru distanță. Dacă vrei să mergi legal, adică cu viteza legală și sigură și cu distanță față de cel din față, nu există altă variantă decât să mergi pe acostament. Credeți-mă. Pe mine, un drum București – Roman și retur îmi provoacă dureri de cap pe o durată de două zile după ce am condus. Nu e glumă. Îmi bubuie capul 2 zile din cauză că merg pe acel drum. Ești sub un stres continuu. Tre să fii atent în toate părțile să nu sară un nebun și să te omoare. Dacă ajungi la destinație pe respectivul drum chiar este o realizare. Echivalează cu o medalie de aur la Jocurile Olimpice. Pe bune.

Cum se poate limita numărul de accidente de pe E85?

  1. E simplu. Poliția să-și facă treaba. În momentul de față, cea mai inutilă insituție din România e Poliția Română. Nu Guvernul, nu Avocatul Poporului sau BOR. Ci Poliția Română. Mă uit și-n București. Alerg de la Jiului până la Arcul de Triumf și înapoi. Deci, dacă ești polițist responsabil, poți lăsa fără permis minim 10 șoferi. Amenzi pentru parcare ilegală cu zecile. Trotuare blocate. Mașini parcate pe treceri de pietoni. E vestul sălbatic sectorul 1. Ei bine, asta se întâmplă și pe E85. În loc să fie în stradă, la datorie, polițiștii trag sub un copac, lasă la umbră mașina și ei stau prin birt la o cafea. Vezi pe Waze atenționare de poliție și deja mă prind că nu, polițistul nu e cu radarul pe vitezomani. A tras pe dreapta să-și ia o cafea…
  2. Instalarea de radare fixe din 500 în 500 metri. Și mulți vor ține la buzunarul lor. De exemplu, cel care a murit în accident era ceva funcționar public. Deci, vreo 7.000 lei salariu. Nevasta învățătoare. Deci, vreo 4.000 lei salariu. Crezi că dacă primea o amendă de minim 2.000 lei nu se gândea de 3 ori înainte să mai meargă ca pe autostradă? Să nu mai zic că dacă depășea și cei 50 km/h peste limită și rămânea și fără permis. Așa. Nici amendă și cu permis, de ce să nu omori tu nevasta?
  3. Instalarea de camere de supraveghere. Nu ai cum în anul 2024 să nu ai camere de supraveghere a traficului. Nu ai cum să nu trimiți amenda automat acasă celui care nu păstrează limita legală de cel din față. Care face zig-zag. Nu ai cum cu toată tehnologia să nu-i lași fără permis pe cei care trec pe roșu, nu acordă prioritate sau întorc pe linie dublă continuă. Nu ai cum. Nu se vrea, nu că nu se poate.

Se tot discută de legi pentru radare fixe și camere de supraveghere și pentru a se trimite acasă automat dacă ai rămas fără permis sau amenzile pentru încălcări ale regulilor de circulație. Se tot discută. Până se se implementeze, intră pe Digi 24 să vezi câte știri cu accidente mortale sunt pe zi. Cred că media e de 5. Dar bine că Ciolacu are o inteligență peste medie și nu impune niște acțiuni de bun simț: poliția la datorie, radare fixe și camere de supraveghere a traficului. Atât. Și atunci va fi totul ca în Scoția.

Foto

Mă poți urmări pe Google News

7 Comments

  1. Claudiu

    Trebuie să fii extrem, dar extrem de ghinionist să prinzi un radar, mai ales dacă mergi cu Waze. Iar în București extrem de ghinionist să îți iei amendă de la rutieră pentru orice. Altfel nu îmi explic.
    În majoritatea drumurilor pe care le-am făcut în ultimii 7-8 ani București – Satu Mare și retur nu mă întâlnesc cu niciun echipaj radar.
    Singura soluție sunt camere și trimiterea automată de amenzi. Asta ar rezolva măcar parțial treaba cu viteza. Dar pur și simplu nu se vrea.
    Așa că vor mai muri mulți vinovați și și mai mulți nevinovați.

    • Pavel

      M-am întâlnit eu cu un echipaj radar fix în Limpeziș, de unde cică ar fi gigelul vitezoman.

  2. In Belgia, oamenii erau melci in exterior. Pe multe portiuni de drum oamenii aveau radare cu viteza medie.
    Si la mine „tara” este acolo, pe E85. Daca nu esti experimentat, ti-o iei rau acolo. Pur si simplu, te impinge de la spate.

    • Pavel

      Exact. Îți dă câte un brânci până te dai pe acostament sau intră în tine și te omoară… Teribil drum acest E85 și sâmbătă îl iau de la un capăt până la celălalt…

  3. Am făcut vreo 7 ani drumul, din două în două săptămâni București – Buzău.
    Cel mai scârbă îmi este de acel European.

    Am văzut accidente, depășiri duble, primul depășea și al doilea îl depășea pe el, ajungând pe acostamentul opus și foarte puține radare… Prin sate meltenii merg tot tare, iar în comuna unde mă duceam, erau des omorâți pietoni pe trecere.

    Acum ocolesc pe la Mizil dacă e necesar sau vin dinspre Ploiești, pe drumul vinului. Dar da, foarte periculos acel drum, iar măsuri cu greu se iau.

  4. locuiesc la Focsani, is satul pana peste cap de e85. parerea mea ca de vina sunt idiotii nu drumul in sine

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *