E perioada din an în care mai toate platformele de videostreaming în toate formele caută surse de a mai stoarce niște venit la buget. HBO Max taie HBO din denumire și crește prețul abonamentului. Netflix bagă taxa spion. YouTube ce face? Nu mai redă absolut deloc clipurile de pe platformă dacă nu ai abonament plătit, dar ai și un adblocker activ.
Bine, articolul e început înainte să-mi piară accesul la contul de pe blog, dar hai să-l postăm dacă tot e scris. Evident, cu adăugiri și îmbunătățiri. În mintea mea.
Adblockerul este un plugin/extensie de browser care blochează la propriu redarea de reclame pe orice tip de site. Cred că 99% din browserele folosite au un adblock activ. Eu am două și pe Chrome și pe Firefox.
Da, lucrez în marketing digital, dar da, recunosc și că unele site-uri exagerează cu redarea/afișarea reclamelor. Iar unul dintre acele site-uri este YouTube. Acesta a și fost motivul pentru care am trecut la varianta premium pe care o folosesc în mașină, dar și la birou când mă concentrez exagerat și stau cu căștile în urechi.
Daaar, pentru că munca mea înseamnă să și gândesc reclame, folosesc destul de des și YouTube fără adblock și fără contul premium. Tocmai ca să mai aud o reclamă bună. Sau proastă. Apropo, Etoro mai are buget de marketing?
Cum văd noua strategie YouTube?
Deja una normală. Digi24, ca să vezi live, te obligă să dezactivezi adblock-ul. Site-uri de știri din afară folosesc această metodă de foarte mult timp. Altfel, te trimite direct în zona de abonare. Nu mai zic că unele site-uri au reușit să fenteze adblockerele.
Și da, putea fi una din variantele pe care Netflix le-ar fi putut lua în calcul în locul planului spion.
Tu cum folosești YouTube? Fără adblock și fără cont premium? Cu adblock sau cu abonament?